اعضای هیئت علمی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه امام رضا(ع) در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد. این گروه جزء اولین گروه‌های علم اطلاعات و دانش‌شناسی وابسته به موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی است که مجوز برگزاری دوره های مختلف را از وزارت علوم گرفته است و در حال حاضر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقطع دکتری به صورت پژوهش محور اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

این گروه همچنین از مهر ماه ۱۳۹۰ اولین گروه دانشجو را در گرایش اصول نسخه شناسی و مرمت نسخه‌های خطی و نسخه آرایی” پذیرش نمود. سرپرستی این گروه از سال ۱۳۸۲ بر عهده جناب آقای دکتر ایرج رداد بود که در سال ۱۳۹۰ این مسئولیت به سرکار خانم دکتر زهرا جعفرزاده واگذار شد.

اعضای هیات علمی:

اساتید ثابت

۱٫     آقای دکتر ایرج رداد

۲٫     خانم دکتر زهرا جعفرزاده

۳٫     آقای دکتر محمود سالاری

۴٫      آقای حسن بهزادی

 اساتید مدعو:

علم اطلاعات و دانش‌شناسی:

۱٫     آقای دکتر محمد حسین دیانی

۲٫     آقای دکتر قلندریان

۳٫     خانم دکتر زهرا مومنی

گرایش نسخه شناسی:

 ۱٫     آقای دکتر عظیمی

۲٫     آقای دکتر صادق زاده

۳٫     آقای وفادار

۴٫     آقای فاضل هاشمی

۵٫     آقای فاضل نیشابوری

۶٫     آقای مهدوی

۷٫     آقای حسن آبادی

دوره ها:

 کارشناسی: از سال ۱۳۸۷ تا کنون بیش از ۳۰۰ دانش آموخته در رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی فارغ التحصیل شده‌اند.

کارشناسی ارشد: در گرایش مدیریت اطلاعات از سال ۱۳۹۰ و گرایش کتابخانه های دیجیتال از مهرماه ۱۳۹۳ در رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی و در رشته اصول نسخه شناسی و مرمت نسخه های خطی و نسخه آرایی از سال ۱۳۹۰ اقدام به جذب دانشجوی کارشناسی ارشد کرده است.

دکترا: پذیرش دانشجو به صورت پژوهش محور از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است.

فعالیتهای انجام شده:

 تدوین سرفصل گرایش کتابخانه های دیجیتال (در مقطع کارشناسی ارشد)

 انتشار مجله علم اطلاعات و نسخه شناسی ( به سردبیری جناب آقای دکتر نوکاریزی) http://capiui.ir/index.php?lang=fa

 برگزاری مجموعه کارگاه های آموزشی توان افزایی دانشجویان دکتری دانشگاه امام رضا (ع)

 برگزاری کارگاه پروپوزال نویسی برای دانشجویان نسخه شناسی

ایجاد و تجهیز کارگاه ویژه دانشجویان نسخه شناسی

 ایجاد و تجهیز کارگاه کتابداری با امکان دسترسی به منابع اطلاعاتی

 ارتقای کیفیت برنامه های درسی و تجارب یادگیری فردی با استفاده از ” طرح جامع ارزشیابی آموزشی”